Propojení přídavných pohonů s vozíkem

Na stránkách ParaCENTRA Fenix jsme již vícekrát zmiňovali přídavné pohony dodávané společností CanoCar. V jednom z článků jsme i hlouběji rozebírali dělení přídavných pohonů z pohledu výkonu, velikosti kol nebo řízení. Dnes se zastavíme u propojení přídavného pohonu s vozíkem. V naší každodenní praxi se totiž potkáváme s množstvím uživatelů a jak to tak při používání vozíku bývá, žádný není stejný jako ten předešlý.

Začneme trochu formálně. Přední evropští výrobci poskytují na rámy aktivních vozíků prodlouženou záruku. Většinu přídavných pohonů montujeme na vozíky Quickie a Otto Bock, kde je tato záruka na rám pětiletá. Tito výrobci musí před uvedením na trh splnit řadu povinností a testů (vč. crash-testu) a tak si velmi hlídají, jaké příslušenství na své vozíky montují a s čím jsou propojovány. S třetími stranami potom uzavírají tzv. Combination agreement, tedy deklaraci, že je po technické stránce propojení bezpečné, kvalitní a vzájemně se produkty nepoškozují.

Pro ilustraci připojujeme stanovisko společnosti Sunrise Medical, která vyrábí vozíky Quickie, RGK a Breezy: „If an end-user or distributor combine a 3rd party product with one of our products without having a valid combination agreement signed by Sunrise Medical R&D, the warranty will be lost in case of issues, damages or incident.“

Nedává tedy úplně ekonomický smysl, pokud uživatel vozíku utratí značné prostředky za odlehčený vozík a následně ztratí záruku, protože vozík kombinoval s pohonem, který má „na koleně dělané propojení“. Z praxe musíme dodat, že jsme už viděli hodně divoká řešení, která neměla nic společného s pravidly aplikovanými na zdravotnické prostředky.
Když se dostaneme na půdu kvalitních evropských dodavatelů, v programu CanoCarHANDY poskytujeme tři druhy připojení – dva rakouské a jeden německý.

Naše nejčastější řešení je centrální uchycení Klaxon. Tento systém nám umožňuje připravit i modifikaci „tetra“. Díky přídavné vzpěře připnutelné pod sedák vozíku ještě více zvyšuje tuhost vozíku.

Druhou variantou, novinkou z kuchyně Klaxon, je boční uchycení. Někteří jej požadují ze zvyku (neboť nechtějí nic „mezi nohy“), jiní zase kvůli absenci příčné vzpěry na vozíku. Tato varianta je technicky nádherně zpracovaná a dovoluje velmi dobré rozebrání pro přepravu autem.

Do třetice všeho dobrého (jak již název článku avizoval) nabízíme řešení z Německa a to konkrétně boční uchycení Empulse.

Kromě tetra řešení, které jednoznačně přísluší ke Klaxonu se ty ostatní nedají jednoznačně zaškatulkovat nebo doporučit. Prostě je musíte vidět a vyzkoušet. I proto jsou připraveny jako předváděcí modely v CanoCar Brno na Olomoucké 176 a věříme, že si každý vybere.

PS: Ještě malý dodatek k formalitám. V rámci nových pravidel MDR musí být každý zdravotnický prostředek dohledatelný až k finálnímu uživateli. Proto se každý přídavný pohon Klaxon eviduje do centrálního systému tak, aby byla přesně dohledatelná konfigurace, ve které odcházel na trh. Přídavný pohon je tak zaevidován z hlediska výrobního čísla rámu, motoru, baterie, příčné vzpěry i objímek na rám. Takto vypadají evropská pravidla hry a pokud to někde vidíte jinak, zbystřete prosím.

Krásné letní dny a hodně šťastných kilometrů přeje CanoCar.

Mirek Zeman, LETMO.SK

Přihlášení k odběru Zpravodaje

Kontakt

provozovna služeb

ParaCENTRUM Fenix, z. s.
Kociánka 93/2
612 47 Brno

T: +420 733 589 567
E: info@pcfenix.cz
www.pcfenix.cz

Kontakt

sídlo organizace

ParaCENTRUM Fenix, z. s.
Polní 780/92
639 00 Brno

IČ: 26676826
Datová schránka: 4t8apq6


© ParaCENTRUM Fenix. All rights reserved.